Alla inlägg under september 2012

Av Elsa - 30 september 2012 10:17

Bonjour!


Sitter just nu i köket och äter frukost. 

Igår på träningen upptäckte jag att jag har bättre kondition än jag trodde, jag har ju hoppat över träningan några gånger de senaste veckorna, och var orolig för att jag skulle dö efter fem minuter. Men det gick ganska bra!    Jag bakade också smulpaj, det är ju ganska lätt att baka och vi hade en massa äpplen hemme så jag tänkte why not? Jag har upptäckt en sak: jag ÄLSKAR smulpaj! Jag har alltid vetat att jag gillar det, men nu har jag insett att jag älskar det! Det är godast när det är äpplen eller hallon :) Kärlek till smulpaj!  

Igårkväll såg jag en film som hette Eagle Eye, den var riktigt bra, ett filmtips från mig! :)


Idag ska jag bara plugga, tvätta och ta en dusch. Jag måse plugga rejält idag, har fysik-prov imorgon! Jag ska tvätta tvätt åt farmor, får ju 250 spänn för det. ^^ 

Ååånej imorgon ska vi orientera i Skrylle... dålig dag imorgon :( Fast vi har ju sovmorgon til 9.20 jippiiiii! :D


Man börjar verkligen märka att hösten kommer, alla löv börjar få såna vackra färger, och det är så jäävla kallt D:Sommaren känns som den kortaste årstiden av alla. Det är så sorgligt. Och rätt var det är så kommer vintern! Det får gärna komma snö, men inte såå mycket. Och snön måste komma vid den rätta tidpunkten, inte i typ februari och på påskafton. Som hände detta året :( Vi får hoppas!!


Här är en bild på en bit av smulpajen från igår! :)

 


Au revoir! 



Av Elsa - 29 september 2012 17:14

Du sa till mig,

att inte gå över till andra sidan.

Men där fanns allt,

allt jag någonsin velat ha.

Nu står jag på andra sidan,

utan ånger,

utan något hat inom mig.

Av Elsa - 28 september 2012 19:46

Jag hatar att jag ville såå gärna bli tonåring när jag var liten. Liksom, visst när man såg de "stora" barnen cykla förbi ens låg och mellanstadie-skola varje dag kände man att man ville veta hur det kändes att gå på högstadiet och sånt. Jag känner mig inte alls större än vad jag var när jag gick i fyran. När man gick i fyran tyckte man att 15-åringar såg ut som värsta 20-åringarna. Och gymnasiet!! Gymnasiet låter så himla vuxet. Jag är inte så stor än :( Jag önskar jag kunde uppleva den gamla tiden igen, och njuta av att vara liten istället för att onödigt längta efter mens och resten av all pubertets-skit.

Varje gång jag cyklar förbi min gamla skola längtar jag bara tillbaka, och vill bara gå fram till alla barn och säga " Njut av barndomen, nu för fääään!!" , typ. Jag tyckte att det såg så coolt ut när de gör läxor i Lotta På Bråkmakargatan. Haha, man kan säga att jag också var lite som Lotta, ville också leka stor och göra läxor ^^(Nu är ju Jonas och Mia typ 10 där, men ni fattar principen). Nu är läxor det värsta jag vet. Om man bara kunde ha vetat detta i förväg buhuuuu :( 


Kände bara för att skriva av mig lite.

Av Elsa - 28 september 2012 14:54

Sitter här och kollar How I Met Your Mother och käkar chips. Sååå skönt att det är fredag. Matteprovet gick inte bra, kommer kanske få F, får se. I helgen ska jag plugga fysik och hemkunskap, men idag ska jag ha en pluggfri dag. Ska bara chilla hela fredagkvällen. 


Hejdå!

Av Elsa - 26 september 2012 17:40

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=X5lu4NJlrIA


Hahahahahahahahahahahahaha så jävla roligt! Nu vet man äntligen hur han som gör Svampbob-rösten ser ut! ^^

Jag länkar den så här istället, av någon anledning syns inte youtube-klipp på bloggen :(

Av Elsa - 26 september 2012 16:39

Hej, folket!


Idag börjad det med idrott, vi spelade frisbee. Vi vann inte, men jag höll iallafall humöret uppe!! Några lektioner senare hade vi matteprov. Det gick bra tror jag! Fast det trodde jag på diagnosen också, och det gick jättedåligt... men jaja, nu tror jag att jag tror rätt! ^^


Soooo, what's on my mind? Väldigt mycket, men inget speciellt. 

Jag önskar folk kunde se sig själva innan de dömer andra. :(


Btw, är det någon som vet någon bra hemsida man kan bli medlem på om man vill få statist/skådespelarjobb? Är redan medlem på statist.se, men där är det så många jobb i Stockholm+för att få jobb behöver man erfarenhet, och för att få erfarenhet behöver man jobb... so that sucks, dude. Jag ska fan flytta till Stockholm när jag flyttar hemifrån, där har man fler statistjobb-möjligheter! Men samtidigt skulle jag vilja bo med en kompis, hoppas jag typ träffar en kompis på gymnasiet som också skulle vilja bo i Stockholm! :p 


Just a little reminder; tipsa gärna era kompisar om bloggen, och ni som läser och har en blogg, vill ni göra länkbyte? :D


Hejdå!

Av Elsa - 25 september 2012 09:25

Sitter i skolan just nu och ska snart ha matte. Ingenting roligt händer idag.

Igår kväll gjorde jag chokladtryfflar. Jag gick efter ett recept men jag provade att ha i lite portvin och det blev jättegott ! :-)

Här kommer en bild på min vackra mattebok ?

Av Elsa - 24 september 2012 18:30

Hej!

 

Jag och Linn kom till skolan för tidigt idag, vi skulle tydligen inte ha någon idrott imorse. I en och en halv timme fick vi bara sitta där och göra ingenting! Aja, sedan var det matte. Det är matteprov på onsdag, och jag är lite orolig för det. Som jag har upprepat ganska många gånger, tror jag, så har ju vi en dålig mattelärare. Jag är ganska osäker om jag ens kommer få ett E i matte. :( 


Inget mer speciellt har hänt idag. Har gjort lite läxor. 


" Allting svartnar i panik, 

när du ser att alla redan har en dans.

Och allt är som förut" - Klåparen, Kent


= kärlek <3

 

Bye!

Ovido - Quiz & Flashcards