Alla inlägg under januari 2013

Av Elsa - 31 januari 2013 14:51

Nu är jag tillbaka!

 

Förlåt för den dåliga uppdateringen, men jag har inte orkat på grund av febern... idag gick jag tillbaka till skolan, jag har fortfarande lite hosta, men mår tillräckligt bra för att gå till skolan!

Vi skulle ha haft matteprov idag, men det blev flyttat till nästa vecka av någon anledning... lite skönt, för jag var nog inte riiktigt förberedd. Nästa vecka är det svenska np också! D: Hoppas det går bra!

 

Om två veckor måste man ha skickat in gymnasieansökan. Jag kanske ska göra det idag! När mamma kommer hem. Måtte det gå bra, och att det inte blir något "tekniskt fel" precis när man håller på att välja. 

 

Vi hade förhör idag geografin, och jag tyckte det var skiiiitsvårt! Jag hatar samhällskunskap och geografi. Hoppas det kommer historia på so-np.

 

Nu ska jag kolla Mastechef Australia, sen ska jag ta tag i en massa plugg!

Av Elsa - 27 januari 2013 13:19

Hallå!

Igår på när mamma hämtade från träningen för att åka in till stan började jag känna mig helt febrig. Det var jobbigt att gå genom stan, jag hade jätteont i huvudet och var jättetrött.

När jag kom hem tog jag tempen, och jag hade 38.1

Idag tog jag tempen igen, och då hade jag 38.7 Jag hostar mycket, och känner mig sååååå seg. Jag stannar nog hemma imorgon :(

 

Något bra som hänt är att jag har köpt en fjällräven kånken! :D Den är mörkblå och jag älskar den! <3

 

Nu ska jag lägga mig och sova...

Av Elsa - 26 januari 2013 10:50

Tja!

 

Snart ska jag sticka ner till bussen för att åka till träningen.

Jag börjar alltså i en ny grupp idag, och jag är såå nervös. Jag har gått med dem i den gruppen innan, och då var jag ganska utanför. Men vi får se hur det blir!

Efter träningen kommer mamma och hämtar mig, sen åker vi in till stan och kollar fter Fjällräven-ryggsäckar. De är såå fina, och egentligen är ryggsäckar bekvämare än axelväskor. 

 

När jag vaknade tidigt imorse hostade jag, och jag gör det fortfarande. Men jag känner mig inte förkyld. Hoppas jag inte blir alldeles hes eller sjuk...

 

Hoppas jag hittar en ryggsäck senare idag! Annars får jag köpa någon på nätet. 

Ikväll vet jag inte vad jag ska göra, vet inte om där finns något på tv.

Mamma är och handlar nu, och hon skulle köpa Xubi! <3

 

Ses senare kanske! <3 

 

Av Elsa - 25 januari 2013 18:54

Så roligt med en massa frågor! ^^

(obs! de står inte i ordning!)

 

fem finaste filmerna?

1. Fantomen på operan

2. Harry potter och dödsrelikerna del 2

3. Narnia prins Caspian och skeppet Gryningen

4. Peter Pan

5. Finding neverland

 

fem finaste klädesplaggen?

1. Mina jeans från topshop

2. Min stora tröja som pappa hade en gång

3. Min stickade tröja från Carlings

4. Min jeansjacka som mamma hade

5. En lång klänning från Indiska.

 

fem finaste böckerna?

1. Jag saknar dig, jag saknar dig

2. Flickan i kistan

3. Tusen gånger starkare

4. Tretton själ varför

5. Sommaren jag blev vacker


fem finaste låtarna?

1. The dream must stay alive- Meryl Cassie

2. Gabriellas sång

3. Färger på natten-Kent

4. Kevlarsjäl-Kent

5. Utan dina andetag-Kent


fem finaste kändisarna?

1. Emmy Rossum

2. Jeremy Sumpter

3. Emma Watson

4. Gerard Butler

5. Neil Patrick Harris


fem finaste klädesbutiker? 

1. Fröken Söt

2. H&M

3. Lindex

4. MQ

5. Indiska


fem finaste städerna?

1. Stockholm

2. London

3. Århus

4. New York (har inte varit där, men det ser fint ut på bilderna!)

5. Lund (de små gatorna är så fina, vid södra esplanaden!)


fem finaste bloggarna?

1. fokis.se

2. bunnys.blogg.se

3. Emmas

4. http://troolleem.bloggplatsen.se/

5. http://juliablondie.blogg.se/


fem finaste bakverken?

1. Prinsesstårta

2. Citronmarängpaj

3. Napoleonbakelse

4. Semla

5. Budapest-bakelse


fem finaste sakerna som har hänt dig?

1. När jag fyllde femton är och Emma och Linn sjöng för mig i korridoren.

2. När jag fick reda på att jag fick A i franska.

3. När man fick teckningar av barnen där jag praoade förra teminen.

4. När jag fick mitt första statistjobb i Bron/Broen 2. (jag vet, lame...)

5. Idag när vi fick håltimme både på engelskan och på franskan? x)

 


fem finaste sakerna vi inte visste om dig?

1. När jag typ bråkar med någon tänker jag att det alltid är mitt fel, fast jag vet att det inte är det så klandrar jag mig själv. ( Kanske inte är så fint, men jaja...)

2. Jag älskar min katt Tiger, som jag har haft sen jag var sex år.

3. Jag tycker väldigt lätt synd om de jag hatar, och de som hatar mig.

4. Jag är värsta organisatören, det är oftast jag som håller koll på allt i en grupp.

5. Jag har väldigt lätt för att känna hur andra känner sig i olika situationer.

Av Elsa - 25 januari 2013 16:51

Någon har kommenterat en massa frågor, så jag svarar på dem i ett inlägg! :D

 

Är du singel? ja :(
Dricker du kaffe? ibland
Har du någonsin förlorat en nära vän? ja, typ...
När var sista gången du verkligen skrattat? för någon halvtimme sedan
Färgat hår? nepp!
Ögonfärg? blå, grå typ.
Den första personen du vänder dig till? kan bara säga personerna, vilka är Emma och Linn.

 

Vad pluggar du? jag går i nian nu, men jag ska gå humanistiskt.
Är det någon som inte gillar dig längre på grund av något du gjorde? jag vet inte?
När var sista gången du grät mycket? för någon vecka sedan när jag såg sista scenen av Harry Potter :'(
Är det någon du vill göra allt med? Jag vill ju inte göra allt med någon, men jag vill göra mycket med Linn och Emma.
Hur många kan du berätta allt för? kan inte svara på rak arm, men det är några stycken :)
En tid du saknar? när man var 12.
Har du någonsin sett en fallande stjärna? nej.
Har personen du senast höll i handen någon betydelse för dig? ja!
Beskriv dig själv med ett ord? känslig...
Fullständigt namn? säger inte! ;)

 

Favoritlåt? Petroleum-Kent.
Favoritfärg? typ svart.
Bästa vänner? Linn och Emma, haha!
Har du haters? vet inte : /
Gråter du ofta? faktiskt nej!
Favoritplagg? Mina jeans från topshop.
Vart bor du? i skåne, utanför Lund.
Vem kramade du senast? Simon.
Har du varit olyckligt kär någon gång? Ooh ja!
Vem pratade du med senast? Klara.
Röker du? nej!
Är du kär just nu? nej
Favorit djur? katt <3
En som du inte kan leva utan? mamma ^^

 

Hur lång är du? 1, 69m
Favorit film? Truman Show, äääälskar den! <33
Är du lättsårad? JA!!
Hur mycket gillar ditt liv, på en skala 0-10? 7
Har mest minnen med? Klara typ
Människor har du nyligen blivit mer "nära"? Nämner inga namn, men det är några stycken : )
Hatar eller älskar du ditt liv? Ibland älskar jag det, ibland hatar jag det!

 

 

Idag är det fredag! <3

Imorgon börjar jag i den nya badmintongruppen och jag är sjukt nervös... men jag älskar att spela badminton, så det är det viktigaste!

Idag hade vi håltimme på engelskan och franskan, för läraren i de ämnena var sjuk idag :D Det dåliga är bara att veta att man hade kunnat få 40 minuters längre sovmorgon -.-

Det var roligt på syslöjden! Det är rätt sjukt, ända fram till typ sexan var jag verkligen skitdålig på syslöjd. Jag kunde inte trä en symaskin! Mina omdömen var inte så jättebra, och då hade jag antagligen bara fått E eller D, och nu har jag A! Det är rätt sjukt om man tänker efter... så kul att jag har förbättrats på syslöjd! :)

 

Ikväll ska jag bara chilla och jag och mamma ska kanske åka handla? Vi får se!

 

Av Elsa - 24 januari 2013 14:18

Det har hänt lite saker i skolan idag.

 

Vi hade geografi idag, och allt gick som vanligt tills jag och Linn märkte att några killar i klassen satt och vände blickar åt oss och skrattade. De pekade lite diskret på oss och sa saker som "Hahaha, men nu får du bestämma dig, vilken av dem väljer du?" och "Hahaha, så jävla äckligt!", "Vänta, vi får ta det på sms istället". Man märkte tydligt att det var oss tre de pratade om. Det kändes så förnedrande... och när jag skulle läsa högt för klassen bara gjorde de en massa ljud till varandra och skickade sms. Läraren märkte ingenting och brydde sig inte om att säga till dem. Jag ville bara börja gråta och springa ut från klassrummet. Om de gör så igen vet jag inte vad jag gör...

 

Det andra saken var att vi fick reda på att vi ska inte få behålla våra datorer efter att vi har slutat nian! :( Jag har haft den i tre år nu, och jag har blivit så fäst med min kära macbook! Jag är inte van vid pc! Och varför ska de ha tillbaka dem egentligen? Vissa är väldigt slitna, och jag tror inte att det finns så många som vill ha en jättesliten macbook...

 

Den tredje saken var den värsta... på svenskan kom det tre polisbilar som parkerade utanför skolan, och vi fick typ inte gå ut från klassrummet. Ingen visste vad som hade hänt. Lärarna sa bara att det var någon elev som mår väldigt dåligt... det störde mig att de inte berättade vad som hänt, men jag kan förstå det också, den eleven är ju också en människa. Vi fick inte gå i sexornas område, och när vi skulle hämta matteböckerna var vi tvungna att gå snabbt och raka vägen till skåpen och tillbaka. Det var lite läskigt...

Men det var nog inget att oroa sig så mycket för!

 

Nu ska jag plugga franska och kemi!

Av Elsa - 22 januari 2013 17:21

Idag var det bara skola, det var tråkigt...

På klassrådet fick vi några typ blanketter om avslutningströjorna! Vi har fortfarande inte bestämt hur de ska se ut, men det ska nog bestämmas snart :) Hoppas de blir bra!!

På no:n var det chill, vi fick en läxa men det är bara tå korta sidor ^^

Efter lunch var det bara en lektion! Det är vårt nya schema nu, som är jättebra ^_^

 

När jag kom hem pluggade jag, kollade lite på serier på datorn.

Jag funderar på om jag ska baka chokladtryffel ikväll...

Igår fick vi någon dyr, fin kakao av farmor, det var Klara som fick det efter att hon hade varit hos henne. Skulle vara kul att baka med det då!

 

Ses!

Av Elsa - 21 januari 2013 15:18

Idag har jag bara varit i skolan, det var ganska chill. Jag fick ett A på min teckning på bilden :)

När jag kom hem hade mamma varot och handlat ingredienser till semlor, så jag gjorde en när jag kom hem. Mums! :p

 

Det blev ett vääääldigt kort inlägg nu, men jag har inget annat att komme med.

Ha det så bra! :)

Ovido - Quiz & Flashcards