Alla inlägg den 5 september 2012

Av Elsa - 5 september 2012 18:24

Här är ett låttips!    Den här låten är lite annorlunda, den är på latin, men väldigt vacker! Jag hörde den på ett konfa-möte och alla blev helt förstummade över hur fin den var. Först kanske man tycker det låter lite roligt eller något, men sedan bara njuter man av att lyssna! Låten heter Pie Jesu av Motoboy (BTW DET ÄR EN KILLE SOM SJUNGER   ) Jag hittsde inte översättningen på svenska :(



                                                                 

Merciful Jesus, Merciful Jesus, Merciful Jesus, Merciful Jesus
You who take away the sins of the world
Grant them peace
Grant them everlasting peace
Lamb of god, lamb of god, lamb of god, lamb of god
You who take away the sins of the world
Grant them peace
Grant them everlasting peace
Everlasting, peace everlasting 
 


Pie Jesu, pie Jesu, pie Jesu, pie Jesu

qui tollis peccata mundi
dona eis requiem, dona eis requiem

Pie Jesu, pie Jesu, pie Jesu, pie Jesu
qui tollis peccata mundi
dona eis requiem, dona eis requiem

Agnus Dei, Agnus Dei, Agnus Dei, Agnus Dei

Qui tollis peccata mundi
dona eis requiem, dona eis requiem

Av Elsa - 5 september 2012 15:56

Hej!

Idag började det med simning, vi simmade 40 längder -.- Sen var det svenska, vi ska börja skriva på våra noveller, jag tror min kommer bli ganska bra faktiskt. :) På NO:n jobbar vi med akustik. Vi fick jättemycket läxa. Tio sidor... sen har vi 40 glosor i engelska, 3 sidor i religion, och franskaglosor till samma dag. Döda mig.   Sen var det franska. Vi såg bara på film. Skönt! Efter det var det äntligen lunch! Jag var såå hungrig, men det var inte så god mat, så jag fick ta knäckebröd. Länge leve knäckebröd!   Sen var det matte... det var lika rörigt eller vad man ska säga. Sen var det äntligen sista lektionen, elevens val. Vi såg fortsättningen av Big Fish. 

När jag kom hem gjorde jag läxor. Alltså jag kommer inte ha plats för all information vi måste läsa in! Min minnesmapp är för liten för det!   

Jag är sugen på att baka något med en av de nya bakgrejerna jag har fått, men jag har ju typ inte tid!   Kanske typ muffins?


Jag bloggar kanske mer ikväll, hejdå!   

 

 

Av Elsa - 5 september 2012 07:16

Godmorgon! Har precis ätit frukost, alltså, mat är ibland bara så äckligt på morgonen att man vill kräkas    Men man får överleva!


Så här ser jag ut idag :)

 

Mina favoritshorts! :D


Ha en fortsatt bra dag!


Ovido - Quiz & Flashcards