Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Topp 5 filmmusik

Av Elsa - 22 februari 2013 11:45

Eftersom jag älskar filmmusik och lyssnar på det typ varje dag tänkte jag visa några stycken jag brukar lyssna på! Filmmusik in my heart <3


Så här är fem av dem jag brukar lyssna på! Jag har valt ut de fem bästa, så det finns fler jag lyssnar på.

(Jag får länka låtarna istället, det är något krångel med att lägga in Youtube-klipp) :( Klicka på låttitlarna för att komma till musiken!


1. "This is Neverland" från Finding Neverland. Den är så vacker, jag satt och grät igår när jag lyssnade på den så jag fick förklara för mamma och Klara att det bara var musiken som berörde mig så mycket och inget annat. ^^ Även om den är lite långttråkig att lyssna på i början så ber jag er att lyssna på hela! Det är det värt. Jag älskar biten vid 1:30 mest. :) Här är scenen där musiken spelas. Så vackert, gråter varje gång.

 

2. Latika's theme från Slumdog Millionare. Älskar den filmen och all musik som spelas i den egentligen, men den här är min favorit. Här är scenen där musiken spelas.

 

3. Flying från Peter Pan. Antagligen den mest fantastiska filmmusiken jag har hört. Man får en sådan boost när man hör den, man ska lyssna på den om man springer ett maraton-lopp eller något. Jag brukar lyssna på den när vi springer till Sytte på idrotten. Den är så magisk och gaaaaah i love it! Här är scenen där musiken spelas. :)

 

4. The tribe spirit från The tribe. Jag älskar The tribe! Så synd att den inte visas på tv längre. Fast å andra sidan hade den nog varit dubbad då. Den här låten är en av de bästa från serien. Får sån härlig känsla av hur hon sjunger!

 

5. Sist men inte minst kommer Leaving Hogwarts från Harry Potter och den vises sten/dödsrelikerna del 2. Brings tears to my eyes liksom! :') Det bästa stycket från Harry Potter ever <3. Här är scenerna där musiken spelas!

 

Enjoy! :D

 
 
Bunny

Bunny

22 februari 2013 13:50

Ååh Harry Potter-låtar, de ger alltid en så skön känsla <3 Min favorit är helt klart den klassiska Hedwig's theme, hihi ;)

http://bunnys.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa - 15 november 2013 19:58

http://m.youtube.com/watch?v=fhbB2wW91jQ&feature=youtube_gdata_player&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DfhbB2wW91jQ%26feature%3Dyoutube_gdata_player# Kolla in min senaste video, gilla om ni gillade och prenumerera gärna! :D tipsa och dela med dina vänner...

Av Elsa - 30 oktober 2013 12:09

Det var alltså strömavbrott aslänge för två dagar sedan på grund av stormen Simone. Kolla in min video om ni vill veta vad jag gjorde för att underhållas under strömavbrottet!   Tryck på gillaknappen om ni gillade och glöm inte prenumerara om ni ...

Av Elsa - 27 oktober 2013 14:35

Äntligen är det höstlov! Fast jag har ändå ett historiaprov på ca 70 sidor onsdagen efter lovet.    Har nyss varit ute och sprungit, det är lite oroväckande att det är +14 grader i slutet av oktober...   Jaja det var ett litet kort inlägg, nu s...

Av Elsa - 25 oktober 2013 20:33

Hej hej jag vet inte om det är någon som läser här längre men för dig /er som gör det tipsar jag om att kolla in min Youtube-kanal istället, för jag är aktiv där just nu! Min kanal är finaelsa och här är en länk, kolla in där vetja! :D    ...

Av Elsa - 29 juni 2013 17:41

Idag var det konfirmandernas konfirmation, och det var lite sorgligt idag att säga hejdå till alla. Men det dröjer inte länge tills vi ses igen, vi har facebookgrupper och sånt, och vi träffas på tisdagsmötena i höst. De här två veckorna har varit jä...

Ovido - Quiz & Flashcards