Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Elsa - 12 februari 2013 15:13

Hej igen!

 

Anledningen till att jag inte har bloggat på länge är för att min laddare till min dator (som tillhör skolan) har slutat fungera. Jag försöker spara så mycket batteri som möjligt. Just nu skriver jag på familjens gemensamma dator, som är lite seg. Om den inte hade varit så seg hade jag tänkt ladda upp lite bilder och vår video som vi gjort som musikarbete. Men när jag fixat ny laddare lovar jag att jag ska ladda upp bilder och videon! :)

 

Idag var det chill i skolan. Vi bestämde klasströjor och jag är ganska besviken. Ingenting på tröjan är sant, att 9a är "elit". Jag tror inte på det, därför är jag osäker på om jag vill betala 300 spänn för en tröja där det står lögner. 

Anledningen till att jag inte tycker om vår klass är att det förkommer mobbning och det är mycket orättvisor som läraren inte ser. Jag orkar inte försöka göra någonting åt det, för det finns ingenting man kan göra för att få dem att sluta. Vi kan kalla dem "trion". Trion är gruppen som pratar om mig och mina kompisar via sms på lektionerna och sitter och kollar på oss och skrattar. Det hände idag igen. Det känns så förnedrande. Problemet är att ingen vill göra någonting åt det, för "ledaren" i trion är clownen i klassen och har allas respekt. Förresten är det bara mindre än en termin kvar sen slipper jag dem! Det är väk bara att försöka ignorera dem, för trion fattar ingenting.

 

Nu ska jag gå ut och fota i en tunn klänning i -2 grader för Klaras projektarbete. Wihoo... men det blir fina bilder! Kan kanske lägga upp dem sedan! :)

 

Ha det gött, igelkött! <3

Ovido - Quiz & Flashcards