Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Elsa - 9 januari 2013 15:47

Idag började det med idrott, det var ju bara vi där och några andra i klassen. Vi fick välja själva vad vi ville göra, och vi valde badminton. Vi spelade typ bara en stund och sedan satt vi bara ner och chillade. ^^

Efteråt hade vi svenska, det var okej, vi hade läsförståelse. 

Sen hade vi kemi. Vi ska ju ha det i nationella prov. Hon förklarade vad för slags frågor det skulle vara på provet och det verkar inte bli så jättesvårt. Det kommer nog att gå bra! :)

På franskan hade vi vikarie igen, vi såg på Tintin, den filmade versionen. Det var riktigt tråkigt... x)

Som sista lektion hade vi elevens val. Vi jobbade på för fullt med manuset till musikalen. Det hände en liten sak som upprörde mig då...

En tjej sa till läraren att hennes kompis borde få huvudrollen. Jag hade sökt till en stor roll, och ville helst ha huvudrollen. Alla som sökte till en stor roll vill självklart ha huvudrollen. Alla vill det ju lika mycket! Det värsta var att läraren sa inte att det var många som söt till huvudrollen, och att hon inte kan låta sig påverkas av rekommendationer typ... hon bara log och skrattade och sa typ "hihi, jaa, kanske det, får se hur det blir". Jag blev väldigt ledsen, nu känns det som att den rollen som jag helst ville ha är tagen redan, liksom reserverad. Om hon får den rollen blir jag väldigt ledsen... :'(

 

På vägen hem regnade det och jag hade inga vantar förutom mina pälsvantar som jag inte vill ska användas i regn. Så jag frös ganska mycket.

 

Imorgon kommer resten av klassen tillbaka. Ska bli skönt att alt blir som vanligt igen. Eller inte...

Hejdå!

 

Ovido - Quiz & Flashcards