Alla inlägg under oktober 2012

Av Elsa - 22 oktober 2012 06:54

Igår kväll bestämde jag mig till slut för att göra en sidecut. Det är ingen så big deal, det växer ut och är lätt att dölja. Det blev skitsnyggt, och bilder kommer upp senare idag! :D <3


Sitter här och försöker få i mig lite frukost, men tanken på mat får mig att må illa :( Och nu på morgonen har vi bip-test, så jag måste äta så jag orkar! 

Av Elsa - 21 oktober 2012 19:34

Jag funderar starkt på att göra sidecut. Det är snyggt, och jag har provat att typ slimma bak håret och se om jag skulle passa i det. Och jag känner mig faktiskt riktigt pepp på att göra det. Bara en liiiten, och om det skulle bli fult kan man lätt dölja det genom att dra över lite hår från andra sidan av benan. :) Jag kanske gör det ikväll, eller imorgon, jag får se :)

Av Elsa - 21 oktober 2012 16:31

Nu är jag stolt över mig själv, för jag har varit ute och sprungit! Jag sprang typ 2 km. Nu är jag yr och jättetrött. Anledningen till att jag bestämde mig för att göra detta är för att vi har bip-test imorgon. Måste ju göra sig redo! Hoppas det går bra nu. 

Av Elsa - 21 oktober 2012 11:26

Wtf, jag kan hela texten till tusentals låtar?? Men då väljer jag bara en bra då.

Socker med Kent är en av Kents bästa låtar, älskar den så jävla fetamycket!!!!!!!


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=aG-f_NVXDSE


Jag och mamma åkte ner till ett hembageri imorse och köpte frukostbullar. Mums! :)

Känns så skönt att inte ha något att plugga på nu under helgen. Och de sista dagarna av skolveckan som kommer ska det vara temadagar, chill!


hejdå!


Av Elsa - 21 oktober 2012 11:05

Det är då någon som har kommentarat och ställt några frågor. Jag tycker det är jättekul att få såna här kommenatarer ^^

Här är frågorna och svar!


Första personen/personerna du vänder dig till? Linn och Emma
Favoritgodis? typ surisar
En som du inte kan leva utan? mamma
Har du någonsin sett en fallande stjärna? nej
Har du någonsin kysst någon? ja typ på skoj när man var liten hehe, men aldrig liksom på allvar X(
Favoritprogram? project runway
Är du svensk? är lite finsk, min mamma kommer från finland. Fast jag kan ingen finska x)
En person du saknar? min kusin som jag inte har varit med på länge
Fem personer som du älskar? Jag kan inte välja ut fem stycken liksom? :o
En person som betyder mycket för dig? peter pan (jag vet, han finns inte, men ändå!)
Vem kan du berätta allt för? Linn och Emma <3
Favorit djur? katt
Är du kär i nån? ja
Vem gillar du? -.-
Vad är du rädd för: nana i glasblåsarns barn
Vad är du mest nöjd med hos dig själv: mitt hår
När grät du senast: i måndags
När skrattade du senast: igår
Vem åkte du bil med sist: mamma
Vem åt du mat med sist: min familj
Vem sov du hos sist: Linn
Vem sov hos dig sist: Emma och Linn
Vad var du rädd för när du var liten: fortfarande, nana!
Vad ville du, som liten bli när du blev stor: sångartist
Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: en gång, när jag fick ett laxben i halsen...
Värsta smärtan du råkat ut för: bedövning i gommen, gör så JÄVLA ONT
Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: oj många, jag inte välja en
Bästa dagis minne: att få sitta på guldstolen när man fyllde år
Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: mycket har gjort det, men min skola gör mig asförbannad ibland 
Någon du ser upp till: vet inte
Vad finns alltid i din handväska: plånbok
Största stad/städer du varit i: jag tror London
Har du piercing eller tatuering: nej räknas hål i öronen?
Hur ska en kille vara/se ut för att du ska falla pladask: asså jag vet inte, det är olika
Finaste komplimang du fått: jag gillar när jag får komplimanger för mitt hår? ^^
Har du sårat någon riktigt ordentligt någon gång? aa tyvärr har jag nog gjort det nyligen
Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: ja!


Antingen-eller-frågor:
Storstad eller landet: storstad
Hamburgare eller pizza: pizza
Aftonbladet eller expressen: aftonbladet
McDonalds eller MAX: mcdonalds ofc
Charter- eller skidsemester: charter
Sverige eller Utlandet:utlandet
Sport eller nyheter: nyheter
Hockey eller fotboll: hockey
Ljushåriga eller mörkhåriga killar: ljushåriga
Sommar eller vinter: sommar
Vår eller höst: vår
Flyg eller tåg: tåg
Bil eller buss: buss

Av Elsa - 20 oktober 2012 10:21

Dag 07-en låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Qqf1WoGHYgY&list=PLB861AD04232B7F93


There's a place for us med Joe McElderry älskar jag! Jag älskar också Narnia. Den spelades på min konfirmation, vilket var det speciella tillfället. 


Idag är det lördag, och det är najs! Ska snart sticka till träningen, en av höjdpunkterna där är att lyssna på musik på bussen ^^ <3


Hoppas ni lyssnar på låten! <3 Kommer kanske tillbaka senare och lägegr upp en bild på cheesecaken jag ska baka. :)


Ha en bra dag!





Av Elsa - 19 oktober 2012 20:37

Sitter framför tv:n och kollar på x factor. 

Nästa låt på listan kommer imorgon istället, orkar inte komma på en nu...

Imorgon ska jag på badminton och baka cheesecake, för farmor kommer på söndag och cheesecake är godast dagen efter, när den har stått i kylen ganska länge.

Jag och mamma var och handlade tidigare ikväll, och jag har länge funderat på att prova den här xubi. Jag köpte den, och det har visat sig att den är skitgod. Ett tips från mig! <3


 


Ha en fortsatt trevlig fredagkväll! :)

Av Elsa - 18 oktober 2012 15:47

Den här låten påminner mig om stället jag och konfan var på läger på, Åhusgården. Vi lyssnade på den på en andakt. Låten är I Believe-Bon Jovi.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EABnIX3w_YM


Idag hade vi ett "bak-test" på hemkunskapen. Det gick väl rätt okej. Jag gjorde kanelbullar. 

Sen var det prov. Det gick också bra! :)

Nu är det inga fler prov innan lovet, sååå skönt. Fast det är kemi till imorgon, 10 sidor... Och franska. Suck -.-

Det är syslöjd imorgon och jag vet inte vad jag ska göra D: Jag hade tänkt först ett linne typ men nu har jag blivit osäker. :(



Ovido - Quiz & Flashcards