Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Elsa - 27 oktober 2012 15:53

Inte stensäker på vad guilty pleasure betyder, men jag antar att det betyder ungefär att man tycker om en låt, som man inte borde? Att man typ tycker att det är pinsamt att man tycker om den och lyssnar på låten?

Då vet jag en låt... De Hjältemodiga från Kalle Blomkvist. Jag vet att det är mest kanske barn som lyssnar på den, och den är lite barnslig, men den är såå vacker! Älskar melodin <3  Och Astrid Lindgren var så fantastisk, underbar! 

Kan inte fatta att jag avslöjar om den här låten...

De Hjältemodiga


Skrev inte igår, för jag var hos min kusin och kollade på x factor. Orkade inte blogga sen...

Håller på att baka en Torta Della Nonna. Det är en italiensk ostkaka med mandel typ. Har aldrig gjort något sånt, så ska bli spännande att se hur det smakar sen :)

Mamma och pappa är på bio och mamma ska köpa en bok till mig på Akademibokhandeln i namnsdagspresent i förskott. (30 oktober). Boken är Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Vi hade bokprat om den i skolan, och den verkar jättespännande. Jag vill helst läsa den under höstlovet, och eftersom det är kö på den i alla bibliotek så får jag den istället. Hoppas då att den är bra! :)



Ovido - Quiz & Flashcards