Alla inlägg den 10 november 2012

Av Elsa - 10 november 2012 15:27

Min favoritplatta är Jag Är Inte Rädd För Mörkret med Kent. En låt från den då... Jag Ser Dig. :)




Det var ingen träning idag, det var typ en tävling, och en massa folk, så jag antog att det inte var något idag x)

När jag åkte hem passade jag på att ta cykeln och cykla hem.

 

Kort inlägg......

 

 


Av Elsa - 10 november 2012 10:02

Hejsan! <3

 


Nu har jag bestämt mig för att verkligen ta tag i bloggandet. Jag har varit väldigt slarvig med att blogga de senaste dagarna, och jag lovar att jag ska skärpa mig.

Den senaste veckan har varit jobbig... vi fick tillbaka en massa prov och sånt. Jag fick ett C på kemi-provet. Det är konstigt, för jag hade jättemånga fel på första sidan, där det är de lättare uppgifterna. Men på andra sidan, där det är svårare fick jag alla rätt! :D Jag blev glaaad hihi. Men jag blev inte lika glad när vi fick tillbaka novellerna. Jag har ett B i svenska och jag jobbar alltid för ett B i alla svenska-arbeten. Men så fick jag ett C på novellen! Jag vet att man inte ska vara ledsen för det, men jag är en känslobomb, så jag fick kämpa för att inte börja gråta i klassrummet. Min lärare hade sett under lektionen att jag blev besviken, så hon pratade med mig efter lektionen. Hon sa att jag ska lugna ner mig, och att hon inte kommer sänka mitt betyg till slutet av terminen för det här. Hon förstod att jag blev besviken, men att "den här novellen inte var riktigt jag". Jag fattar inte, för jag kände att den blev jättebra, men neeejdå. 

Igår åkte jag med skolbussen hem till Emma. Linn kom lite senare och vi kollade på x factor och hade lite myspys <3 ^^ Jag känner mig tjock, vi åt jättemycket chips och ostbågar -.- 


Det var en sak till också. Jag ska sluta i min konfa-grupp. Jag trivs inte så bra som jag borde ha gjort vid det här laget. Jag trodde att det skulle bli bättre med tiden, men det har det inte egentligen. Jag har bara låtsats för mig själv at jag trivs, så jag för ett tag trodde på det själv också. 

Så vad är det som är fel? Jo, när jag kom dit kände jag ingen annan, nästan alla kände någon. Jag har svårt för att börja prata med folk jag inte  känner, men många andra hade väldigt lätt för det, och det blev väldigt, väldigt jobbigt. Jag har fått några kompisar som behandlar mig som alla andra, men de flesta behandlar mig annorlunda. Med annorlunda menar jag att om jag kommer in i rummet hör man bara några enstaka "hej". Men när någon annan kommer blir det ett hejdundrans liv över det och en massa "heeeeeej gummaaaaaaan". De får gärna säga heeeeej gummaaaaaan, men det känns sjukt jobbigt när jag vet att folk fortfarande, efter ett år, tycker likadant om mig som när jag kom, i princip. Jag kanske också borde våga prata mer, men det är inte så lätt när man har hamnat i ett visst ställe, ett mönster och man vet inte hur man ska bryta sig loss. Jag vet att jag har blivit tjejen som aldrig pratar. Det är rent ut sagt, skitsvårt att komma ur den rollen. 

Simon är ledare i den kyrka som finns i den byn jag bor i. Jag ska gå dit för ett möta och kanske bli ledare där... 

(Jag konfirmerade mig inte i den kyrkan för att det skulle vara tråkigt om man kände alla, men hoppsan vad HELT fel det blev). 


Ja, så det är några händelser som har hänt under den här veckan. 

Snart ska jag sticka till träningen, den här helgen måsta jag sticka ner till skolan och hämta min cykel. Jag var så osmart att jag tog cykeln när jag visste att jag skulle åka buss hem till Emma.    -.-


Hejdå!


Ovido - Quiz & Flashcards