Alla inlägg under augusti 2012

Av Elsa - 29 augusti 2012 15:52

Har kommit hem från skolan nu, är ganska trött... här är lite saker som har hänt under dagen!

På franskan hade vi förhör, det gick jättebra, kanske får alla rätt (y) franska är typ mitt favoritämne. :)

sen hade vi lunch, efter det matte. Alltså, vår nya mattelärare är jättedålig... han förklarar dåligt och skriver konstigt på tavlan... istället för att skriva 1000 mm (som man brukar göra i matte) skrev han bokstavligt tusen milimeter. Och när lektionen var slut sa han att alla som inte hade nått fram till uppgift 40 skulle sitta kvar och räkna! wtf? det finns något som kallas läxor.

Sen var det elevens val. Vi fick reda på vilka grupper vi var med i till musikalen som vi nior håller i. Jag hamnade i manusgruppen! :D som var mitt förstaval :).  Kom också i samma grupp som Emma!

 

Jag tänkte visa en låt som är en av mina aboluta favoritlåtar, Färger På Natten av Kent

 

http://www.youtube.com/watch?v=lFM6AgB9RnQ&feature=player_detailpage

Av Elsa - 29 augusti 2012 10:28

 


Nu sitter jag i skolan och ska snart ha no, Linn sitter och flätar mig, (det är jag i glasögon) emma är hon i rosa byxor och nan är hon med randig tröja. Här sitter vi och chillaar, man måste ta vara på den lediga tid man har. ^^

Pallar inte med no, menmen

Skriver mer när jag kommer hem kanske baaaay! :D


Av Elsa - 29 augusti 2012 06:58

Jag sitter här och äter frukost nu, jag försöker klämma i mig en macka för att vi har så sen lunch. Det var så svårt att komma upp från sängen imorse, jag ville bara stanna kvar och sovaaaa! Varför måste skolan börja så himla tidigt??!!

 

Snart ska cykla till skolan och ha följe med en kompis dit! :) Jag gör ett inlägg senare idag    

 

Hejdå!!!  

Av Elsa - 28 augusti 2012 20:04

Hellu! :) Har precis kommit hem från konfamötet, det var kul! :D Men lite virrigt man skulle välja vilka datum man skulle vara på möten och alla trängdes bland papprena och jadijadajada... 

Blä, nu ska jag snart göra lite läxor. En vecka och jag är redan sjukt trött på skolan!    Dessutom har vi världens sämsta schema, vi har typ fem lektioner innan vi har lunch, och det blir typ vid halv ett. Och då har ibland maten tagit slut eftersom vi är sist i matsalen! :( jaja

 

Tre najsiga saker:

1. Att lyssna på musik på bussen! Det är typ världens mysigaste  

2. Min konfa-grupp!

3. Chai-latte! Jag köpte en på vägen hem. Jag är dålig på att spara pengar...

 

Tack och hej, laverpastej! 

                                                                                                     / Elsa :)

Av Elsa - 28 augusti 2012 09:23

Yeeey äntligen har jag skaffat en blogg! Har tänkt på det rätt länge och nu har man äntligen kommit till skott! :) 

Jag är en tjej som fyller 15 år om 6 dagar och går på badminton, gillar att sjunga och rita, teater. Jag ska också bli ledare i min konfagrupp, och det första ledarmötet är faktiskt idag!   LÄNGTAR!!!!!!!!


Jag vill säga tack till, min kompis Emma imawesomeandurenot.bloggplatsen.se för hon typ hjälpte mig lite med min blogg. Kolla in hennes blogg! :D

Design kommer nog snart, ska bara fixa lite grejer först! :)

 

Bloggar kanske mer ikväll, när jag har kommit hem från konfamötet!

Ska också bara säga att Fina bara så att ni vet. ^^

 

                                                                                                                                     Elsa   

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards