Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Elsa - 29 augusti 2012 18:44

Har precis ätit middag, som min storasyster Klara har lagade :) Köttfärsbiffar fyllda med mozarella med spaghetti och tomatsås. Det var gott! 

 

Innan vi åt, såg mamma att en död fågel låg på vårt utebord, i trädgården. Den var såå fiin   Den måste ha krockat i fönstret :(  Vi begravde den i vår trädgård. Vila i frid döda fågel!

Igår morse när jag cyklade till skolan såg jag till min fasa att det låg en liten stackars mus på garageuppfarten! Vet inte hur den kan ha dött, kanske vår katt, Tiger... ._.  Den har vi också begravt. Vila i frid döda mus!   

 Här är en bild på fågeln, hann inte fota musen innan den begravdes.

 

 

Det måste ligga en förbannelse över vårt hus, typ en"här-dör-alla-djur-förbannelse"...  

 

Av Elsa - 29 augusti 2012 15:52

Har kommit hem från skolan nu, är ganska trött... här är lite saker som har hänt under dagen!

På franskan hade vi förhör, det gick jättebra, kanske får alla rätt (y) franska är typ mitt favoritämne. :)

sen hade vi lunch, efter det matte. Alltså, vår nya mattelärare är jättedålig... han förklarar dåligt och skriver konstigt på tavlan... istället för att skriva 1000 mm (som man brukar göra i matte) skrev han bokstavligt tusen milimeter. Och när lektionen var slut sa han att alla som inte hade nått fram till uppgift 40 skulle sitta kvar och räkna! wtf? det finns något som kallas läxor.

Sen var det elevens val. Vi fick reda på vilka grupper vi var med i till musikalen som vi nior håller i. Jag hamnade i manusgruppen! :D som var mitt förstaval :).  Kom också i samma grupp som Emma!

 

Jag tänkte visa en låt som är en av mina aboluta favoritlåtar, Färger På Natten av Kent

 

http://www.youtube.com/watch?v=lFM6AgB9RnQ&feature=player_detailpage

Av Elsa - 29 augusti 2012 10:28

 


Nu sitter jag i skolan och ska snart ha no, Linn sitter och flätar mig, (det är jag i glasögon) emma är hon i rosa byxor och nan är hon med randig tröja. Här sitter vi och chillaar, man måste ta vara på den lediga tid man har. ^^

Pallar inte med no, menmen

Skriver mer när jag kommer hem kanske baaaay! :D


Av Elsa - 29 augusti 2012 06:58

Jag sitter här och äter frukost nu, jag försöker klämma i mig en macka för att vi har så sen lunch. Det var så svårt att komma upp från sängen imorse, jag ville bara stanna kvar och sovaaaa! Varför måste skolan börja så himla tidigt??!!

 

Snart ska cykla till skolan och ha följe med en kompis dit! :) Jag gör ett inlägg senare idag    

 

Hejdå!!!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards