Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Elsa - 15 juni 2013 18:50

Just nu sitter jag och skriver på Klaras surfplatta som hon fick i studentpresent. Har nyss ätit de mest perfekta jordgubbar jag någonsin har ätit! Jag har längtat så otroligt mycket efter jordgubbar, och nu är de äntligen här.Det åskar... jag önskar jag var en av dem som älskar när det åskar, men tyvärr så är det inte så. Det är nackdelen med sommaren. Jag känner mig så liten och rädd när en blixt flimrar eller när det bullrar, jag hatar det verkligen.Men jag får väl krypa ner i soffan och fortsätta äta underbara jordgubbar! Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på. Ska nog bara ha en där jag bara går runt i morgonrock och titta på tv, det var evigheter sedan jag hade en sådan dag eftersom det har varit så sjukt mycket de senaste veckorna. Men det är väl livet för en som slutar nian.För att vara ärlig så har jag suttit och skrivit detta inlägg skitlänge, men fortfarande så har jag inte skrivit alls mycket. Jag vet att jag är jättedålig på att skriva långa inlägg, och nu vill Klara ha plattan så jag måste gå! /Elsa

Av Elsa - 15 juni 2013 12:15

Hej, hej!


Vet att det antagligen inte är så många som läser det här nu, eftersom mitt senaste inlägg var typ i påsk... men det är min blogg så jag gör vad jag vill, hähä!


Det senaste är att jag har slutat nian, woop woop! Nästa steg i livet blir att börja på Spyken! Ska gå humanistist, så det blir nog skitbra. Det var sista natten i onsdags natt, och det var mysigt, fast inte riktigt som jag tänkt mig. Tanken var att det skulle vara disco och sånt, men alla satt typ och spelade kort, pingis och var med på sanning eller konsekvens, som jag var. Jag trodde att jag skulle känna mig mer ledsen över att lämna klassen, men just nu känner jag mig som en känslokall robot. Det kommer väl mer sen när jag inser att jag kommer bli en spykist! Det känns lite läskigt, men jag kommer nog att få många nya kompisar.


I torsdags tog min storasyster student. Då hjälpte jag och Linn till i köket och serverade dricka. Det var lite jobbigt, eftersom det var trångt med så mycket folk i huset. Men det var en trevlig kväll med släktingar!


I skrivandets stund sitter jag hemma hos Linn med Emma gör ingenting, vi har sovit över. Vi vet inte vad vi ska göra resten av dagen, det är så fint väder. Det är ju sommarlov, man måste ju ta vara på den här tiden nu!


Hoppas att det är någon där ute som bryr sig om en liten blogg som har tagit sig upp ur askan... eller nåt. 


Elsa.

Ovido - Quiz & Flashcards